Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022

Είδα και βαθμολόγησα 2.003 Κ-dramas ως τώρα και συνεχίζω...

 Original article = https://honoraryreporters.korea.net/board/detail.do?articlecate=1&board_no=3293&tpln=1  


Η πρώτη μου επαφή με την Κορέα ήταν μέσω των K-dramas. Η αλληλογράφος μου από την Ινδονησία, μου έστειλε το DVD από το “Boys Over Flowers” το 2010 και παρά το γεγονός ότι δεν ήθελα να το δω και είχα τις αντιρρήσεις μου, η σειρά κατάφερε να με κάνει να αλλάξω γνώμη. Θυμάμαι πως με εντυπωσίασαν οι ηθοποιοί, η μουσική και η σκηνοθεσία και αυτό το K-drama ήταν η αφορμή ώστε 12 χρόνια μετά να έχω δει πάνω από 2,000 K-dramas. Εννοείται πως μέσα σε αυτόν τον αριθμό συγκαταλέγονται και web-dramas, σειρές 16-20 επεισοδίων, οικογενειακές σειρές των 50-80 επεισοδίων, καθημερινές σειρές των 100-120 και περισσότερων επεισοδίων και drama specials. Σύμφωνα με τη λίστα μου, έχω καταγράψει την άποψή μου για 2.060 K-dramas, αλλά αυτές που είδα από την αρχή ως το τέλος και έχω προσθέσει μια βαθμολογία είναι 2.003 και τις υπόλοιπες τις παράτησα στη μέση, όταν αποφάσισα πως δεν ήταν στις προτιμήσεις μου.


Έχοντας δει πριν το 2010 σειρές από Ευρώπη, Αμερική και Λατινική Αμερική, χρειάστηκε να περάσουν δύο χρόνια για να αποφασίσω ότι τα K-dramas ήταν το λιμάνι και εγώ η βάρκα που άραξα στα νερά των Hallyu κυμάτων. Έτσι, το 2012 σταμάτησα να βλέπω σειρές από άλλες χώρες και εστίασα μόνο στα ασιατικά dramas και σύντομα τα παράτησα και αυτά και αφοσιώθηκα αποκλειστικά στα K-dramas, γιατί μου άρεσε περισσότερο η κουλτούρα που ήταν προσιτή στην ελληνική, το ήθος, οι ερμηνείες και αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν και τα πολύ καλά σενάρια.



Είδα πολλές σειρές, όπου η παλιότερη ανήκει στη δεκαετία του ‘90 και έφτασα τα τελευταία χρόνια να βλέπω κυρίως τις νέες σειρές ongoing. Είχα την τύχη να δω στην πάροδο του χρόνου τις αλλαγές στα K-dramas και πώς προσαρμόστηκαν με τα σημερινά δεδομένα όπως γίνεται φυσικά σε όλες τις χώρες. Εντόπισα τις τάσεις της μόδας εκείνης της εποχής, που δε διέφεραν από αυτές που είχαμε και στην Ελλάδα και πρόσεξα πως τις παλιές δεκαετίες οι περισσότερες σειρές ήταν κυρίως δραματικές με τραγικό φινάλε ή στον αντίποδα, κωμικές και δεν αναμειγνύονταν πολλά αντικρουόμενα είδη μαζί για κάθε σειρά, όπως παρατηρώ στις νεότερες παραγωγές. Οι σειρές είχαν διαφορετικό αριθμό επεισοδίων, αλλά δεν είχαν παραπάνω από μία σαιζόν. Κάτι που άλλαξε τα τελευταία χρόνια, αλλά ευτυχώς όχι σε μεγάλο αριθμό ακόμη.


Κάποιες από τις παλιές σειρές, έχουν ενδιαφέρουσες ιστορίες και έχω εντοπίσει κάποιες που είναι στη λίστα των αγαπημένων μου K-dramas. Η παλιότερη σειρά που έχω δει είναι το Eyes Of Dawn (1991) που ολοκληρώθηκε σε 36 επεισόδια και είναι μια συγκλονιστική σειρά που αγάπησα και έμειναν ανεξίτηλες στη μνήμη μου οι ερμηνείες των ηθοποιών, η υπόθεση της σειράς και κάποιες σκηνές. Αν και δεν είχε τα μέσα που έχουν τώρα τα K-dramas και γυρίζουν άρτιες σειρές με εξαιρετικά εφέ και πολύ καλή σκηνοθεσία, κατάφερε να “λάμψει” και να δείξει την αξία του. Οι παλιές σειρές που έχω δει είναι πολλές και αξίζουν πολύ, όπως για παράδειγμα η σειρά Μ (1994) που ολοκληρώθηκε σε 10 επεισόδια και η υπόθεση ήταν πολύ καλή. Μερικές ακόμη αξιόλογες σειρές είναι το Asphalt Man (1995) 16 επεισοδίων με τον Lee Byung Hun και τον Jung Woo Sung, το Sandglass (1995) που μέσα σε 24 επεισόδια καταφέρνει να μας μεταφέρει σε μια δύσκολη περίοδο για την Κορέα με επιτυχία και οι ερμηνείες των ηθοποιών μας μαγνητίζουν. Τέλος, μια πολύ αγαπημένη σειρά είναι το White Nights 3.98 (1998), μια κατασκοπική σειρά 20 επεισοδίων που η δράση είναι καταγαιστική και οι ηθοποιοί σε καθηλώνουν. Πιστεύω ότι δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε σχέση με τις νεότερες σειρές ή μάλλον έχει… οι νεότερες έχουν αγγλικούς υπότιτλους, ενώ αυτή όχι.


Έχοντας πλέον εκτός από τα τρία ελεύθερα κανάλια (KBS, MBC, SBS), πολλές κορεατικές διαδικτυακές πλατφόρμες (TVING, KAKAO TV, COUPANG PLAY, PLAYLIST, LET FILM, NAVER TV, VLIVE etc.), καλωδιακά δίκτυα (tvN, jtbc, OCN, TV Chosun, A Channel) και πλατφόρμες από το εξωτερικό όπως το Netflix, Disney+ και Apple TV που δημιουργούν K-dramas δικής τους παραγωγής, οι επιλογές έγιναν πολλές και σε κάποιες περιπτώσεις άλλαξε το ύφος, ο αριθμός των επεισοδίων και οι σαιζόν. Μειώθηκε ο αριθμός των daily dramas, αφού παλιότερα υπήρχαν πρωινές καθημερινές σειρές και απογευματινές και για τα τρία ελεύθερα κανάλια και το tvN και το jtbc και οι επιλογές ήταν πολλές. Το ίδιο συνέβη και με τις οικογενειακές σειρές του σ/κ που πλέον μειώθηκε σε μία. Αρκετές από τις παραγωγές του Netflix έχουν επηρεαστεί από τον αμερικανικό τρόπο ζωής και έχει αλλοιωθεί λίγο το κορεατικό ύφος, αλλά το Disney+ και το Apple TV δεν είδα να έχουν κάνει παρεμβάσεις στο ύφος των K-dramas, όπως τα έχουμε μάθει.



Οι αγαπημένες μου σειρές είναι πολλές και ανήκουν σε διάφορα είδη. Μάλιστα, τα δικηγορικά, τα ιατρικά και οι σειρές με τα ζόμπι ήταν μερικά από τα είδη που δεν μου άρεσε να βλέπω, αλλά με τα K-dramas, είδα και αγάπησα πολλά και από αυτά τα είδη. Μερικά παραδείγματα είναι οι ιατρικές σειρές: Doctors, Good Doctor, God’s Quiz, Cain and Abel, Hospital Playlist, The Third Hospital και από δικηγορικές είναι το Nothing To Lose, Prosecutor Military Doberman, Extraordinary Attorney Woo, Confession, Whisper, Memory, Princess Prosecutor, Vampire Prosecutor, One Dollar Lawyer και My Lawyer, Mr. Jo. Στα K-dramas είδα τα πάντα από ζόμπι (αν και παλιότερα δεν έβλεπα!) και μου άρεσαν όλα. Αυτό που μου άρεσε ιδιαίτερα είναι ότι δείχνει και την αιτία που έγινε κάποιος ζόμπι και την εξέλιξή του. Αγαπημένες ζομπο-σειρές είναι το: Kingdom, Happiness, Dark Hole, Monstrous, All Of Us Are Dead και άλλα.


Θα σας αναφέρω ένα K-drama από κάθε κατηγορία που με σημάδεψε σε και τον λόγο που το έχω συμπεριλάβει στη λίστα των αγαπημένων μου σειρών.


Scarlet Heart: Ryeo

Είναι μια εξαιρετική σειρά που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα με μια δόση φαντασίας. Τα δυο είδη αναμειγνύονται άψογα και εντυπώσιαζουν τον θεατή με καλές δόσεις χιούμορ και δράματος. Εξαιρετική εικόνα, ερμηνείες και μια πολύ καλή ιστορία που δεν με άφησε αδιάφορη. Είναι από τις σειρές που αγαπώ πολύ. Με πρωταγωνιστές τον Lee Joon Gi και την IU παρακολουθούμε μια ιστορία που μια κοπέλα από το σημερα γυρνά πίσω στον χρόνο, την εποχή που στην Κορέα μεσουρανούσε η δυναστεία του Goryeo και πάει να αλλάξει την ιστορία


City Hunter

Είναι μια σειρά δράσης που λατρέψαμε οικογενειακώς. Έχει τη δράση που προτιμάμε χωρίς να έχει υπερβολική βία, πολύ καλή ιστορία, εξαιρετική μουσική και λαμπρό καστ. Είναι η μοναδική σειρά που είδαμε οικογενειακώς 11 φορές! Είναι η ιστορία ενός αγοριού που μένει ορφανός λόγω πολιτικών παιχνιδιών και ο καλύτερος φίλος του πατέρα του, τον απάγει και τον μεγαλώνει με σκοπό να εκδικηθεί τους πολιτικούς που έστειλαν τους στρατιώτες τους σε μια αποστολή αυτοκτονίας. Πρωταγωνιστούν ο Lee Min Ho, η Park Min Young και ο Kim Sang Joong.


Chief Kim

Είναι μια πολύ καλή κωμική σειρά που συνδυάζεται υπέροχα με δράση και εξαιρετικές ερμηνείες. Αγαπήσαμε οικογενειακά την πλοκή της σειράς και αγαπήσαμε τους ηθοποιούς που ήταν εξαιρετικοί. Ο Nam Koong Min και ο Junho παρουσιάζουν μια εξαιρετική bromance σχέση, όπου οι δυο τους αρχικά είναι αντίπαλοι, αλλά στο τέλος συνεργάζονται κόντρα στη διαφθορά της εταιρίας για την οποία δουλεύουν.


Good Doctor

Είναι από τις πλέον αγαπημένες μου ιατρικές σειρές με μια ερμηνεία από τον Joo Won που με καθήλωσε. Η κάθε ιστορία ήταν συγκλονιστική και συγκινητική και αφήνει πολλά μηνύματα. Ο Joo Won και η Moon Chae Won πρωταγωνιστούν σε μια ποιοτική σειρά, όπου ένας αυτιστικός παιδοχειρουργός προσπαθεί να γίνει αποδεκτός από τους συναδέλφους του και τους κηδεμόνες των παιδιών που περιθάλπτει.


Signal

Η σειρά είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα σειράς που συνδυάζει τη φαντασία με τη δράση. Την αγάπησα τόσο για την πρωτότυπη ιστορία όσο και για τους υπέροχους ηθοποιούς που αγάπησα. Ο Lee Je Hoon, η Kim Hye Soo και ο Jo Jin Woong είναι οι πρωταγωνιστές σε μια εντυπωσιακή ιστορία άλυτων αστυνομικών υποθέσεων που συνέβησαν στο παρελθόν και μπήκαν στο αρχείο των παγομένων υποθέσεων και τώρα χρόνια μετά προσπαθεί η ειδική ομάδα να λύσει αυτές τις υποθέσεις με τη βοήθεια ενός walkie talkie όπου ο αστυνομικός στο σήμερα μιλά με έναν άλλο αστυνομικό από το παρελθόν.


Oh My Geum Bi

Αυτή η σειρά είναι μια άκρως ποιοτική σειρά που με συγκλόνισε η ερμηνεία της μικρής Geum Bi που είχε έναν απαιτητικό ρόλο. Η σειρά είχε μια εξαιρετική ιστορία που αποδόθηκε άψογα και μας συγκίνησε οικογενειακά. Πρωταγωνιστούν ο Oh Ji Ho και η Heo Jung Eun σε μια γλυκιά και συγκινητική ιστορία, όπου ένα παιδί πάει να ζήσει με τον μπαμπά του και η συμβίωση δεν είναι εύκολη. Όμως και οι δυο θα ξεπεράσουν τα προβλήματα με αμοιβαίες υποχωρήσεις και αγάπη.


Φυσικά, αυτές δεν είναι οι μοναδικές σειρές που ξεχωρίζω, αλλά έπρεπε να διαλέξω κάποιες. Αν σας ενδιαφέρει να δείτε τη λίστα των K-dramas που έχω δει μαζί με τη βαθμολογία μου και αυτή των γονιών μου όταν έχουν δει κάποιες από αυτές, την επισυνάπτω παρακάτω. 

https://drive.google.com/file/d/1hzEyyXZC-kVGHcVsb0Gr5zre_buA-WiX/view?usp=sharing 

 

Επιμέλεια & μετάφραση άρθρου στα ελληνικά: Korean Dramas (Greek Fans)

Photos = Dovletoglou Eftychia

 

Ακολουθήστε με στα social media μου:

Facebook: https://www.facebook.com/KoreanDramasGreekFans

My English Articles: https://www.korea.net/TalkTalkKorea/English/about?action=rankerPosts&id=FelicityGR

& https://honoraryreporters.korea.net/board/main.do?tpln=1&articlecate=1&pageidx=1&searchsort=lastest&searchtp=&searchtxt=Dovletoglou

TikTok: https://www.tiktok.com/@eftychia_koreafan_grkr?

Instagram: https://www.instagram.com/koreanculturegreekfans/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCZqaqafFXxPPhDWRP9UEetA



 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα κορυφαία K-dramas σε τηλεθέαση

  Chief Inspector, Photo credits: MBC Κατάφερα να βρω 106 Κορεάτικες σειρές, που κατάφεραν να ξεπεράσουν το φράγμα του 30% τηλεθέαση. Είμαι...